26.02.2014

(nie)najlepsza komedia o mężczyznach

Facet (nie)potrzebny od zaraz zapowiadany jest w zwiastunie jako najlepsza od lat komedia o mężczyznach.
Brzmi obiecująco, jednak po obejrzeniu filmu nasuwa mi się jeden komentarz dotyczący obietnicy producenta: "Bez przesady :/ ".
Owszem, film jest śmieszny, jednak najlepszą komedią o mężczyznach bym go nie nazwała.


Główna bohaterka, Zosia, nakrywa swojego chłopaka z inną dziewczyną. Wkrótce po rozstaniu z Piotrkiem dostaje zaproszenie na ślub koleżanki z liceum. Ta przypomina jej o zakładzie - Zosia nie może przyjść sama na wesele. Wraz ze swoją przyjaciółką Patrycją obmyślają plan według którego główna bohaterka ma umawiać się ze swoimi byłymi mężczyznami. Być może wśród nich jest ten jedyny, którego przeoczyła. Poza tym te spotkania mają na celu uświadomienie dziewczynie co może być z nią nie tak.

Ciężko mi jednoznacznie wypowiedzieć się na temat tego filmu. Podczas seansu w kinie dobrze się bawiłam, jednak pamiętam filmy (i to polskie) które nie były zapowiadane jako najlepsze komedie, a ich oglądanie zapewniło mi o wiele więcej śmiechu.

Oglądając zwiastun spodziewałam się trochę innego rozwoju fabuły, a przynajmniej zakończenia. Przez pierwszą połowę filmu myślałam, że jestem na czymś naprawdę świetnym, jednak od drugiej połowy ku końcowi - moim zdaniem - wszystko zaczęło się psuć.Sądzę, że ścieżka dźwiękowa (szczególnie sceny gdzie śpiewa Joanna Kulig) w jakimś stopniu uratowała mój odbiór produkcji.
Ani nie polecam, ani nie odradzam. Jeden z tych filmów, które szufladkuję jako "warte obejrzenia z koleżankami przy piwie i chrupkach".

4 komentarze:

  1. Widziałam zwiastun ostatnio w kino i mnie jakoś tak średnio zainteresował. Bałam się, że to będzie taka lekka komedyjka jak to ja nazywam, którą można obejrzeć za jakiś czas w tv. No i w sumie utwierdziłaś mnie w przekonaniu żeby dać sobie spokój. Prędzej czy później wpuszczą ją na ekrany telewizorów :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeszcze wcześniej będzie dostępny w Internecie. "Pod Mocnym Aniołem" miało swoją premierę w kinie jakoś w połowie stycznia, w ten poniedziałek widziałam, że film jest już dostępny na zalukaj.tv.
      Podobnie z "Her" (ten film co facet gada z telefonem) - jak byłam na "Pod Mocnym Aniołem" to w kinie puszczali zwiastun, równolegle do pojawienia się na ekranach kin był dostępny na zalukaj ;)
      W najbliższym czasie chcę iść jeszcze na "Non-Stop" bo uwielbiam tego typu filmy. Kusi mnie jeszcze nowy polski film "Obietnica" który ma być w kinach jakoś od połowy marca, ale boję się, że zaś będzie to coś w stylu "Zapowiadanie hollywoodzkie, wykonanie bollywoodzkie" :D

      Usuń
  2. Kolega z pracy był i mówił, że najgorszy film jaki kiedykolwiek widział. Ja na szczęście się nie wybierałam i nie wybieram

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Film jest zdecydowanie przereklamowany. Zresztą jak większość polskich produkcji w ciągu ostatnich lat.

      Usuń

Raczej nie biorę udziału w żadnych konkursach i rozdaniach, więc jeśli chcesz mnie zaprosić do siebie - po prostu zostaw w komentarzu link do swojego bloga, nie rozpisuj się co mogę dostać. Z miłą chęcią odwiedzę Cię bez tego ;)